Dôvody vzdelávania
Projekt
"Rozvoj komunikácie a adaptácia zamestnancov na princípy ESG " je
našou reakciou na požiadavky EÚ. Poskytuje komplexný tréning v koncepte
ESG, ktorý umožňuje našim absolventom získať vedomosti a zručnosti na úrovni
A.1.1 a A1.2 podľa klasifikácie zelených zručností. S ohľadom na meniace sa
požiadavky trhu je nevyhnutné, aby naši absolventi boli oboznámení s
konceptom ESG, zahŕňajúc súčasné aj budúce legislatívne povinnosti všeobecne
pri akejkoľvek činnosti. Okrem toho ESG ponúka príležitosti na zvýšenie efektivity
a získanie konkurenčnej výhody prostredníctvom udržateľných nástrojov a
princípov. Z dôvodu častej komunikácie zamestnancov s klientmi ale aj
s kolegami je pre každú spoločnosť nevyhnutné, aby mali komunikačné a
sociálne zručnosti na vysokej úrovni. Tieto zručnosti sú kľúčové pre
budovanie hlbokých vzťahov s klientmi a prispievajú ku konkurencieschopnosti
každej spoločnosti.
Cieľ vzdelávania Vzdelávanie bude zamerané na
posilnenie zručností zamestnancov v oblasti udržateľnosti, s výrazným dôrazom
na koncept ESG. Jeho cieľom je integrovať environmentálne, sociálne a
riadiace princípy do firemnej stratégie, čo umožní zamestnancom osobitné vzdelávanie
a rast v oblastiach relevantných pre politiky ESG a udržateľnosť. Mnohí
zákazníci každej spoločnosti budú tento druh vzdelávania vyžadovať v
budúcnosti v súlade s ich vnútornou firemnou politikou. Z tohto dôvodu pokladáme
tento typ vzdelávania za nevyhnutný aj pre udržanie pracovných miest v každej
firme. Cieľom je aj posilniť komunikačné zručnosti, v rámci obchodovania – zlepšiť
vyjednávacie schopnosti a posilniť
zručnosti zamestnancov. Rozvoj komunikačných zručností tiež povzbudí
zamestnancov k lepšej integrácii na trhu práce a posilní ich postavenie v
rámci ich súčasných pracovných pozícií.
a) Obsahové
zameranie vzdelávania
Vzdelávací program je štruktúrovaný tak, aby
zahŕňal nasledujúce kľúčové oblasti:
ESG:
ESG pripravuje zamestnancov na plnenie povinností
týkajúcich sa vykazovania informácií o udržateľnosti v spoločnosti a uvádza
ich do procesov potrebných na dodržiavanie ESG legislatívy EÚ. Okrem toho im
pomáha pochopiť nastavenie ESG sustainability reportov, získanie EDP
certifikácie a vypracovanie LCA štúdií. Zameriava sa aj na definovanie
vlastnej vízie a stratégie a ich implementáciu do firemnej praxe v súlade so
zelenými politikami EÚ. Cieľom je dosiahnutie úrovne zelených vedomostí a
zručností na úrovni A1.1 a A1.2 pre všetkých dotknutých pracovníkov vo firme. Keďže ESG sa zameriava na tri hlavné oblasti - environmental, social a
governance, súčasťou toho bude aj rozvoj komunikačných a sociálnych
zručností.
b
) Rozsah
vzdelávania
20 hod. – 100 hod. podľa požiadavky
c) Zručnosti dosiahnuté vzdelávaním
Po absolvovaní kurzu budú účastníci schopní:
ESG:
Integrovať princípy ESG do stratégie
spoločnosti v súlade s požiadavkami Európskej komisie. Zabezpečiť, aby
zamestnanci boli pripravení na procesy ESG reportingu, EDP certifikácií a LCA
štúdií. Zabezpečiť pochopenie a implementáciu GRI štandardov.
Komunikačné a sociálne zručnosti: zlepšenie
komunikácie a schopnosť budovať pozitívne a zdravé vzťahy s klientami
ako aj efektívne riešenie konfliktov a problémov, čo môže viesť k hladšiemu
priebehu komunikácie a dosiahnutiu lepších výsledkov. d) Spôsob
overenia zručností - doklad o absolvovaní vzdelávania
Dôvody a cieľ vzdelávania zamestnancov
V odbornej príprave
zamestnancov v oblasti sociálnych služieb sa zdôrazňujú dôvody a ciele zamerané
na rozvoj prenositeľných kompetencií, ktoré sú kľúčové pre individuálny rast a
zvýšenie efektivity práce.
Dôvody pre takéto
vzdelávanie spočívajú v potrebe rozvíjať univerzálne schopnosti, ktoré majú
využitie nielen v konkrétnych pracovných pozíciách, ale aj v iných oblastiach
profesionálneho života v sociálnych službách. Tieto zručnosti zahŕňajú
schopnosť riešiť komplexné problémy, podporu flexibilného myslenia a konania,
zdokonalenie komunikačných schopností, posilnenie tímovej spolupráce a
schopnosť samostatného a zodpovedného rozhodovania.
Cieľom týchto
vzdelávacích aktivít je vybaviť zamestnancov potrebnými nástrojmi a
zručnosťami, ktoré im nielen pomôžu súčasne plniť pracovné úlohy, ale tiež im
umožnia individuálny rast a prispôsobenie sa budúcim výzvam. Tieto kompetencie
nielen zabezpečujú kvalitnú poskytovanú starostlivosť v oblasti sociálnych
služieb, ale zároveň zvyšujú motiváciu zamestnancov a zlepšujú pracovné
prostredie.
Pre organizáciu je
dôležité uvedomiť si, že investície do rozvoja prenositeľných kompetencií
zamestnancov prispievajú k udržaniu ich konkurencieschopnosti a relevancie v
súčasnom dynamickom pracovnom prostredí.
Tento kurz je
navrhnutý s cieľom odľahčiť vedenie a nadriadených, keďže zamestnanci získavajú
schopnosti potrebné pre efektívne riešenie problémov a plnenie úloh samostatne.
Zlepšené kompetencie
a zručnosti tiež prispievajú k spokojnosti zamestnancov so svojou prácou, čo má
pozitívny vplyv na udržateľnosť pracovnej sily a kvalitných zamestnancov v
organizácii.
V dobe nedostatku
pracovnej sily je dôležité investovať do edukácie zamestnancov, a tento kurz je
jednou z stratégií, ako dosiahnuť tento cieľ.
Ponúkaný v
prezenčnej forme, umožňuje účastníkom interakciu a priamu výmenu skúseností a
poznatkov s lektormi a kolegami.
a) Obsahové
zameranie vzdelávania
1. Ako využívať odborné znalosti v praxi Obsah časti "Praktické využívanie odborných
znalostí" zahŕňa nasledujúce témy:
1. Úvod do praktického využívania odborných znalostí
- Vysvetlenie významu a dôležitosti praktického
uplatňovania odborných znalostí v dennodennej praxi.
2. Identifikácia kľúčových odborných znalostí
- Napomáhanie účastníkom kurzu identifikovať
najdôležitejšie odborné znalosti relevantné pre ich pracovné prostredie.
3. Proces aplikácie odborných znalostí
- Výklad postupu a procesov, ako efektívne a účinne
aplikovať odborné znalosti v praktických situáciách.
4. Príklady a cvičenia
- Prezentácia konkrétnych príkladov a realizácia cvičení
na aplikáciu odborných znalostí v rôznych scenároch.
5. Hodnotenie a spätná väzba
- Poskytnutie nástrojov na hodnotenie úrovne odborných
znalostí a spätnú väzbu na ich správne využívanie v praxi.
6. Záver a záverečné informácie
- Zhrnutie dôležitých bodov a posledná pripomienka k
významu praktického uplatňovania odborných znalostí pre účastníkov kurzu.
2. Ako
pracovať s informáciami Obsah časti "Efektívne pracovné postupy s informáciami"
zahŕňa nasledujúce témy:
1. Úvod do
práce s informáciami
- Zavedenie
do dôležitosti správneho spracovania a manipulácie s informáciami v pracovnom
prostredí.
2.
Identifikácia zdrojov informácií
- Učenie
účastníkov identifikovať relevantné zdroje informácií a výber správnych kanálov
pre získanie potrebných údajov.
3.
Spracovanie a organizácia informácií
- Metódy a
postupy na efektívne spracovanie, klasifikáciu a organizáciu informácií s
cieľom zlepšiť pracovnú produktivitu.
4.
Analyzovanie a interpretovanie informácií
- Techniky
analýzy a interpretácie informácií na získanie hodnotných poznatkov a
prijímanie informovaných rozhodnutí.
5.
Bezpečnosť a ochrana informácií
- Dôraz na
dôležitosť ochrany citlivých informácií a osvedčených postupov na ochranu
súkromia a bezpečnosť dát.
6. Praktické
príklady a cvičenia
- Aplikácia
naučených princípov a postupov vo cvičených situáciách s cieľom zlepšiť
schopnosť pracovať s informáciami.
7. Záverečné
hodnotenie a spätná väzba
-
Zhodnotenie pokroku účastníkov, poskytnutie spätných informácií a odporúčaní na
ďalší individuálny rozvoj v oblasti práce s informáciami.
3. Ako
identifikovať a riešiť problémy
Obsah časti
"Identifikácia a riešenie problémov" zahŕňa nasledujúce témy:
1. Úvod do identifikácie a riešenia problémov
- Zavedenie do dôležitosti schopnosti identifikovať a
riešiť problémy v pracovnom prostredí.
2. Rozpoznávanie problémov
- Metódy pre efektívne rozpoznávanie a zaradenie
problémov na základe ich závažnosti a priority.
3. Analýza príčin problémov
- Proces identifikácie hlavných príčin problémov a
používanie analytických nástrojov na ich objavenie.
4. Vývoj riešení
- Kreatívne techniky generovania alternatívnych riešení a
vývoj plánov na úspešné odstránenie problémov.
5. Implementácia riešení
- Postupy na efektívnu implementáciu a monitorovanie
vybraných riešení s cieľom dosiahnuť pozitívne výsledky.
6. Hodnotenie riešení
- Hodnotenie účinnosti a úspešnosti zavedených riešení a
prípadná potreba ďalšieho zlepšenia.
7. Praktické príklady a cvičenia
- Aplikácia naučených postupov a techník na riešenie
reálnych problémov a cvičné situácie s cieľom zdokonaliť schopnosť
identifikovať a úspešne riešiť problémy.
8. Záverečné hodnotenie a spätná väzba
- Zhodnotenie pokroku účastníkov v identifikácii a
riešení problémov, poskytnutie spätných informácií a odporúčaní na ďalší rozvoj
v tejto oblasti.
4. Ako
tvorivo a pružne myslieť a konať
Obsah časti "Kreatívne a pružné myslenie a konanie" zahŕňa
nasledujúce témy:
1. Úvod do
kreatívneho a pružného myslenia
- Zavedenie
do dôležitosti rozvoja kreatívnych a pružných myšlienkových modelov pre
efektívne riešenie problémov.
2. Kreatívne
techniky a stratégie
-
Spoznávanie a tréning rôznych kreatívnych techník a stratégií na podporu
inovácie a originality vo myslení.
3.
Flexibilné rozhodovanie
- Učenie sa
flexibilného prístupu k rozhodovaniu a schopností adaptácie pri meniacich sa
okolnostiach.
4.
Inovatívne konanie
- Podpora
inovatívneho správania a konania prostredníctvom praktických príkladov a
školení na kreatívne riešenia problémov.
5. Tvorivé
tímové práce
- Rozvíjanie
schopnosti tvorivej spolupráce v tíme a vytváranie prostredia podporujúceho
kolektívnu kreativitu.
6. Aplikácia
kreatívneho myslenia v praxi
-
Vyhodnocovanie a aplikovanie naučených kreatívnych postupov a techník vo
všednej praxi.
7. Praktické
cvičenia a scenáre
- Simulácie
situácií a cvičenia na podporu tvorivého a pružného myslenia a konania.
8. Záverečné
hodnotenie a spätná väzba
-
Zhodnotenie pokroku účastníkov, spätná väzba a odporúčania pre ďalší rozvoj
tvorivej a pružnej mysle a konania.
5. Ako sa
samostatne rozhodovať Obsah časti "Samostatné rozhodovanie" zahŕňa nasledujúce
témy:
1. Úvod do
samostatného rozhodovania
- Zavedenie
do dôležitosti samostatného a zodpovedného rozhodovania v pracovnom a osobnom
živote.
2.
Identifikácia a hodnotenie možností
- Techniky
na identifikáciu možností a hodnotenie ich výhod a nevýhod v procese
rozhodovania.
3. Rizikový
manažment
- Využívanie
postupov na identifikáciu a riadenie rizík pri rozhodovaní a minimalizácia
negatívnych dôsledkov.
4. Etické
rozhodovanie
- Diskusia a
tréning na vytváranie etických rozhodnutí s ohľadom na dôsledky a etické normy.
5. Rovnováha
medzi inštinktívnym a analytickým rozhodovaním
- Učenie sa
vyváženej kombinácie inštinktívnych rozhodnutí a analýzy faktov na dosiahnutie
najlepších výsledkov.
6.
Implementácia rozhodnutí
- Proces
realizácie a monitorovania zvolených rozhodnutí a prispôsobovanie stratégií
podľa výsledkov.
7. Cvičenia
a simulácie
-
Interaktívne cvičenia a simulácie situácií na zdokonalenie schopnosti
samostatného rozhodovania.
8. Záverečné
hodnotenie a spätná väzba
-
Zhodnotenie pokroku v samostatnom rozhodovaní, poskytnutie spätných informácií
a odporúčaní na ďalší rozvoj tejto zručnosti.
6.
Schopnosť tímovej práce Obsah časti "Rozvoj schopností tímovej práce" zahŕňa
nasledujúce témy:
1. Úvod do
tímovej práce
- Dôležitosť
a výhody úspešnej tímovej spolupráce v pracovnom prostredí.
2.
Identifikácia tímových rolí
- Získanie poznatkov
o rôznych typoch tímových rolí a priradenie úloh na základe individuálnych
silných stránok.
3.
Komunikácia a konfliktové riešenie
- Techniky
efektívnej komunikácie v tíme a prospešné stratégie na riešenie konfliktov a
nezhôd.
4.
Spolupráca a podpora
- Podpora
tímovej spolupráce a spoločného úsilia pri dosahovaní cieľov a riešení
problémov.
5. Tvorivé a
efektívne tímové stretnutia
-
Organizácia a vedenie produktívnych tímových schôdzok s dôrazom na dosiahnutie
optimálnych výsledkov.
6. Synergia
tímu
- Podpora
vytvárania synergického efektu v tíme a využívanie rôznych pohľadov na riešenie
úloh.
7.
Hodnotenie výkonu tímu
-
Zhodnotenie a hodnotenie výkonnosti tímu a individuálnych prispievateľov k
spoločnému úspechu.
8. Cvičenia
a simulácie tímovej práce
-
Interaktívne cvičenia a simulácie situácií na posilnenie schopnosti tímovej
spolupráce a vytváranie pozitívnej tímovej dynamiky.
9. Záverečné
hodnotenie a spätná väzba
-
Zhodnotenie pokroku v rozvoji schopnosti tímovej práce, poskytnutie spätných
informácií a odporúčaní na ďalší rozvoj tejto zručnosti.
7. Mať
aktívny prístup v práci Obsah časti "Aktívny prístup v práci" zahŕňa nasledujúce
témy:
1. Úvod do
aktívneho prístupu
-
Vysvetlenie významu a prínosov aktívneho prístupu k práci a úlohám v pracovnom
prostredí.
2.
Sprostredkovanie očakávaní a cieľov
-
Zdôraznenie dôležitosti transparentného sprostredkovania cieľov, očakávaní a
stanovenie vlastných osobných cieľov.
3.
Iniciatíva a proaktivita
- Rozvoj
iniciatívy a schopnosti proaktívneho konania pri riešení problémov a hľadaní
nových príležitostí.
4. Efektívne
časové riadenie
- Techniky a
postupy na efektívne plánovanie, delegovanie úloh a riadenie času pre
dosiahnutie stanovených cieľov.
5.
Zodpovednosť a samostatnosť
- Podpora
prevzatia zodpovednosti za svoje činy a rozhodnutia, ako aj rozvoj schopnosti
práce samostatne a autonómne.
6.
Prispôsobenie a reakcia na zmeny
-
Flexibilita a adaptabilita pri riešení zmenových situácií a schopnosť rýchlej
reakcie na nové okolnosti.
7. Aktívny
prístup k učeniu
- Podpora
neustáleho vzdelávania, osobného rozvoja a aktívneho zapájania sa do učebných
aktivít na dosiahnutie dlhodobého rastu.
8. Praktické
cvičenia a aplikácia
- Cvičenia
na aplikovanie naučených princípov a postupov aktívneho prístupu v rôznych
pracovných situáciách.
9. Záverečné
hodnotenie a spätná väzba
-
Zhodnotenie pokroku v rozvoji aktívneho prístupu, poskytnutie spätných
informácií a odporúčaní na ďalší osobný a profesijný rast.
8. Ako
zvládať záťažové situácie a prekážky
Obsah časti "Zvládanie záťažových situácií a prekážok"
zahŕňa nasledujúce témy:
1. Úvod do
zvládania záťažových situácií
- Zavedenie
do dôležitosti schopnosti riešiť stresové a náročné situácie v pracovnom a
osobnom živote.
2.
Identifikácia stresorov
-
Rozpoznanie hlavných faktorov spôsobujúcich stres a negatívne emocionálne
reakcie vo zvládaní prekážok.
3. Techniky
zvládania stresu
- Naučenie
sa rôznych techník a stratégií na efektívne zvládanie stresových situácií a
uľahčenie relaxácie.
4. Riešenie
konfliktov
- Získanie
schopností rozpoznať a riešiť konflikty, konštruktívne spolupracovať s kolegami
a dosahovať kompromisy.
5.
Prispôsobivosť a adaptabilita
- Rozvoj
schopnosti prispôsobiť sa meniacim sa podmienkam a flexibilne reagovať na nové
výzvy a prekážky.
6.
Emocionálna inteligencia a sebaovládanie
- Posilnenie
emočnej inteligencie pre lepšie riadenie emócií a sebaovládanie v náročných
situáciách.
7. Tvorivé
riešenia a inovácie
- Podpora
tvorivých prístupov a hľadanie inovatívnych spôsobov riešenia problémov v
záťažových situáciách.
8. Praktické
cvičenia a simulácie
- Cvičenia a
simulácie situácií na aplikáciu naučených zvládacích stratégií a techník v
reálnych situáciách.
9. Záverečné
hodnotenie a spätná väzba
-
Zhodnotenie postupu v zvládaní záťažových situácií, poskytnutie spätných
informácií a odporúčaní na ďalší rozvoj schopností v tomto smere.
9.
Schopnosť niesť zodpovednosť
Obsah časti "Rozvoj schopnosti niesť zodpovednosť" zahŕňa
nasledujúce témy:
1. Úvod do
nosenia zodpovednosti
- Zavedenie
do významu a dôležitosti schopnosti prevziať zodpovednosť za svoje činy a
rozhodnutia.
2.
Identifikácia očakávaní a cieľov
- Stanovenie
jasných očakávaní a cieľov, ktoré sú nevyhnutné na prevzatie zodpovednosti vo
svojej pracovnej a osobnej sfére.
3.
Zodpovednosť vo výkone úloh
- Tréning
schopnosti plniť svoje povinnosti a úlohy spoľahlivo a efektívne s ohľadom na
dané termíny a kvalitu.
4. Riešenie
chýb a učenie sa z nich
-
Uvedomovanie si a riešenie vlastných chýb, ako aj učenie sa zo skúseností na
neustále zdokonaľovanie a rast.
5.
Transparentnosť a komunikácia
- Dôležitosť
transparentnej komunikácie vo vzťahu k prevzatým zodpovednostiam a aktívna
spolupráca s kolegami a spolupracovníkmi.
6. Etické
aspekty nosenia zodpovednosti
- Diskusia o
etických normách a hodnotách v súvislosti s prevzatím zodpovednosti a ich
dodržiavanie v každej situácii.
7. Efektívne
rozhodovanie
- Prepojenie
schopnosti niesť zodpovednosť s efektívnym a zodpovedným rozhodovaním v rôznych
situáciách.
8. Praktické
príklady a cvičenia
- Aplikácia
naučených princípov a postupov nosenia zodpovednosti vo cvičných situáciách a
praktických príkladoch.
9. Záverečné
hodnotenie a spätná väzba
-
Zhodnotenie pokroku v rozvoji schopnosti niesť zodpovednosť, poskytnutie
spätných informácií a odporúčaní na ďalší rozvoj tejto zručnosti.
10.
Zručnosť komunikovať s kolegami
Obsah časti "Komunikačné zručnosti s klientmi a kolegami"
zahŕňa nasledujúce témy:
1. Úvod do
efektívnej komunikácie
- Zavedenie
do významu a dôležitosti schopnosti efektívne komunikovať s klientmi a kolegami
v pracovnom prostredí.
2. Verbálna
komunikácia
- Tréning
používania jasného a zrozumiteľného jazyka pri komunikácii a zdokonaľovanie
verbálnej komunikácie.
3.
Neverbálna komunikácia
-
Rozoberanie neverbálnych signálov, ako sú gestá, mimika a postoj, a ich význam
v komunikácii s ostatnými.
4. Aktívne
počúvanie
- Naučenie
sa aktívneho počúvania a porozumenia potrebám a očakávaniam klientov a kolegov.
5. Riešenie
konfliktov a nedorozumení
- Stratégie
na efektívne riešenie konfliktov a nedorozumení v komunikácii a budovanie
pozitívneho pracovného prostredia.
6. Spätná
väzba a uznávanie
- Dôležitosť
poskytovania konštruktívnej spätnej väzby a uznanie práce klientov a kolegov za
ich príspevok.
7.
Prispôsobivá komunikácia
- Získavanie
schopnosti prispôsobiť sa rôznym komunikačným štýlom a preferenciám klientov a
kolegov.
8. Virtuálna
komunikácia
- Tréning na
efektívnu komunikáciu prostredníctvom digitálnych nástrojov a zvládanie
virtuálnych pracovných prostredí.
9. Praktické
príklady a cvičenia
- Aplikácia
naučených komunikačných zručností a techník vo cvičných situáciách a
praktických príkladoch.
10.
Záverečné hodnotenie a spätná väzba
-
Zhodnotenie pokroku v rozvoji komunikačných zručností, poskytnutie spätných
informácií a odporúčaní na ďalší rozvoj týchto zručností.
11.
Schopnosť prispôsobiť sa zmeneným okolnostiam
Obsah časti "Prispôsobivosť a adaptabilita v zmenených
podmienkach" zahŕňa nasledujúce témy:
1. Úvod do
prispôsobivosti a adaptability
- Zavedenie
do dôležitosti schopnosti prispôsobiť sa a byť adaptačne schopný v rôznych
situáciách a prostrediach.
2.
Rozpoznanie zmenených okolností
-
Identifikácia faktorov a signálov, ktoré indikujú zmenené okolnosti a potrebu
prispôsobiť sa novým podmienkam.
3.
Flexibilita a otvorenosť
- Rozvoj
flexibility v myslení a otvorenosti voči novým nápadom a perspektívam pri
konfrontácii so zmenami.
4. Riešenie
neistoty a anxiety
- Techniky
prekonávania neistoty a úzkostí spojených so zmenenými okolnosťami a budovanie
vnútornej stability.
5.
Plánovanie a strategické rozhodovanie
- Vytváranie
plánov a stratégií na úspešné riadenie a adaptáciu v dynamickom prostredí s
neustálymi zmenami.
6.
Komunikácia a spolupráca
- Dôležitosť
efektívnej komunikácie a spolupráce s kolegami a tímom pri prispôsobovaní sa
zmenám a hľadaní spoločných riešení.
7. Učenie sa
z nových skúseností
- Schopnosť
získavať nové poznatky a učiť sa zo skúseností pri adaptácii na nové a zmenené
podmienky.
8. Praktické
príklady a cvičenia
- Aplikácia
princípov a stratégií adaptability v rôznych cvičných situáciách na posilnenie
schopnosti prispôsobiť sa zmenám.
9. Záverečné
hodnotenie a spätná väzba
-
Zhodnotenie pokroku v rozvoji schopnosti prispôsobiť sa zmeneným okolnostiam,
poskytnutie spätných informácií a odporúčaní na ďalší rozvoj v tejto oblasti.
12. Ako sa
vzdelávať a organizovať svoje učenie
Obsah časti "Efektívne učenie a organizácia štúdia" zahŕňa
nasledujúce témy:
1. Úvod do
učenia a vzdelávania
- Zavedenie
do dôležitosti efektívneho učenia a organizácie štúdia pre dosiahnutie úspechu
vo vzdelávacej oblasti.
2.
Stanovenie učebných cieľov a plánovanie
- Vytváranie
jasných učebných cieľov a stanovovanie plánu štúdia na dosiahnutie želaných
výsledkov.
3. Techniky
štúdia a pamäti
- Naučenie
sa rôznych techník učenia, zlepšovanie pamäti a efektívnejšie zapamätávanie
informácií.
4. Časové
riadenie a plánovanie úloh
- Techniky
na efektívne časové riadenie, plánovanie úloh a optimalizáciu času venovaného
učeniu.
5.
Samoregulácia a sebaorganizácia
- Rozvíjanie
schopnosti samoregulácie, sebaorganizácie a disciplíny pri štúdiu a
dodržiavanie stanovených postupov.
6. Zvládanie
študijného stresu
- Stratégie
na účinné zvládanie študijného stresu, redukciu tlaku a udržanie mentálnej
pohody počas štúdia.
7. Efektívne
zapamätávanie a porozumenie
- Techniky
na hlboké zapamätávanie a porozumenie učiva s dôrazom na dlhodobú retenčnú
schopnosť.
8.
Analytické myslenie a kritické hodnotenie
- Rozvíjanie
analytického myslenia, kritického hodnotenia informácií a schopnosti tvorivého
a nezávislého myslenia.
9. Praktické
príklady a cvičenia
- Aplikácia
naučených stratégií a techník štúdia pomocou praktických príkladov a cvičení na
zlepšenie schopnosti organizovať učenie.
10.
Záverečné hodnotenie a spätná väzba
-
Zhodnotenie pokroku v samovzdelávaní a organizácii štúdia, poskytnutie spätných
informácií a odporúčaní na ďalší rozvoj v oblasti učenia.
13. Ako využívať
digitálne technológie v sociálnych službách
Obsah kurzu "Využitie digitálnych technológií v sociálnych
službách" zahŕňa nasledujúce témy:
1. Úvod do
digitálnych technológií v sociálnych službách
- Zavedenie
do významu a prínosov využitia digitálnych technológií pre poskytovanie
sociálnych služieb a starostlivosti.
2.
Digitalizácia procesov a služieb
-
Transformácia tradičných postupov a služieb do digitálnej podoby s dôrazom na
efektívnosť a zlepšenie dostupnosti.
3. Online
komunikácia a poradenstvo
- Využívanie
online platforiem pre komunikáciu s klientmi, poskytovanie poradenstva a
podporu v rôznych sociálnych situáciách.
4.
E-learning a online vzdelávanie
-
Implementácia e-learningových programov a online vzdelávania pre zamestnancov
sociálnych služieb s cieľom ich profesionálneho rozvoja.
5.
Technologické inovácie v starostlivosti
-
Preskúmanie nových technologických inovácií a aplikácií v oblasti
starostlivosti a zlepšenie kvality života klientov.
6. Riadenie
dát a informácií
- Bezpečné a
efektívne riadenie dát a informácií v sociálnom sektore s dôrazom na ochranu
osobných údajov a dôvernosť.
7. Zlepšenie
dostupnosti služieb
- Využívanie
digitálnych nástrojov na zlepšenie dostupnosti sociálnych služieb pre rôzne
skupiny klientov a komunít.
8. Etické a
právne aspekty
- Diskusia o
etických a právnych otázkach spojených s využívaním digitálnych technológií v
poskytovaní sociálnych služieb a starostlivosti.
9. Praktické
príklady a štúdiové prípady
-
Analyzovanie a aplikovanie digitálnych technológií na konkrétne príklady a
štúdiové prípady v oblasti sociálnych služieb.
10.
Záverečné hodnotenie a spätná väzba
-
Zhodnotenie účinnosti využitia digitálnych technológií v sociálnych službách,
poskytnutie spätných informácií a odporúčaní na ďalšie implementácie a
zdokonalenie.
b) Rozsah
vzdelávania60 hodín alebo
100 hodín
c) Zručnosti dosiahnuté vzdelávanímAbsolvovaním
kurzu účastníci nadobudnú:
- schopnosť využívať odborné
znalosti v praxi
- zručnosť pracovať s informáciami
- schopnosť identifikovať a riešiť
problémy
- schopnosť tvorivého a pružného
myslenia a konania
- schopnosť samostatne sa
rozhodovať
- schopnosť tímovej práce
- schopnosť mať aktívny
prístup
- schopnosť zvládať záťažové
situácie a prekážky
- schopnosť niesť zodpovednosť
- zručnosť komunikovať s kolegami
- schopnosť prispôsobiť sa zmeneným
okolnostiam
- schopnosť vzdelávať sa a
organizovať svoje učenie
- schopnosť využívať digitálne technológie a vedieť sa prispôsobiť neustále sa
inovujúcim technológiám v sociálnych službách
d) Spôsob overenia zručností/doklad o absolvovaní
vzdelávania (napr. čiastkové skúšky, záverečné skúšky, test, ústne skúšky,
písomná práca, praktická skúška a pod./.-potvrdenie, osvedčenie, certifikát /s
uvedením rozsahu platnosti a doby trvania platnosti, ak je to relevantné/ a
pod.).
Spôsob overenia zručností: ústna
skúška
Doklad o absolvovaní vzdelávania: osvedčenie
Ivana Krasku 14,
934 01 LEVICE
+421 907 344 188
kancelaria@swot.sk
sekcia Vzdelávanie – vzdelávacie aktivity
0903 572 155
bernath.swot@gmail.com
sekcia Vzdelávanie – vzdelávacie aktivity
0948 870 872
vnukova.swot@gmail.com
sekcia Vzdelávanie – vzdelávacie aktivity
0907 127 666
havrlant.swot@gmail.com